اخبار

جزئیات جدید از ناآرامی ها در زندان اوین به همراه ویدیو های ارسالی – ایران فور فان

  • جزئیات جدید از ناآرامی ها در زندان اوین به همراه ویدیو های ارسالی – ایران فور فان

    با انتشار تصاویری از آتش سوزی بزرگ در زندان اوین نگرانی ها بابت انچه در این زندان اتفاق افتاده است افزایش یافت. با این حال این اتش سوزی خیلی زود مهار شد و خوشبختانه تلفات جانی نداشت. جزئیات جدید از ناآرامی ها و آتش سوزی زندان اوین را در ایران فور فان ببینید.

    آتش سوزی زندان اوین

    چند ساعتی پیش بود که تصاویری از بروز آتش سوزی در زندان اوین تهران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. پیگیری‌ها از سازمان زندان‌ها نشان می‌دهد در پی درگیری بین تعدادی از  زندانی‌های محکومیت مالی و سرقت یک کارگاه کارآفرینی زندان دچار حریق می‌شود.

    جزئیات ناآرامی در زندان اوین

    جزئیات ناآرامی در زندان اوین را تشریح کرد.بلافاصله پس از بروز درگیری و آتش گرفتن کارگاه خیاطی بند زندانیان محکومیت مالی و سرقت انتظامات زندان برای کنترل درگیری وارد عمل شده و ایستگاه آتش نشانی مستقر در زندان نیز بلافاصله عملیات اطفا حریق را آغاز کرده و هم اکنون اتش سوزی مهار و خاموش شده است.

    این گزارش حاکی است نیروی انتظامی هم جهت کمک به برقراری هر چه زودتر ارامش در اوین به انتظامات زندان کمک کرده است. بر اساس این گزارش درگیری بین زندانیان نیز با ورود انتظامات زندان تحت کنترل درآمده است. ذدر حال حاضر این موضوع مهار شده و شرایط زندان در کنترل ماموران زندان قرار دارد و آتش‌سوزی زندان با تلاش نیروهای آتش‌نشانی درحال کنترل است. یک مقام امنیتی در این باره گفت: شرایط به طور کامل تحت کنترل است و آرامش در زندان برقرار شده و عوامل آتش‌نشانی در حال اطفای حریق هستند.

    عوامل ایجاد آشوب نیز از سایر زندانیان جدا شده و دیگر افراد تحت بازداشت نیز به بندهای خود بازگشته‌اند.

    جزییات دیگری از آتش‌سوزی زندان اوین

    یک منبع آگاه درباره جزییات اتفاقات دیشب زندان اوین گفت: ساعاتی پیش زندانیان بند ۶ و بند ۷ که بند مخصوص سارقان و بند محکومان مالی است با یکدیگر درگیر می‌شوند اما به دلیل درگیر شدن تعداد قابل توجهی از این زندانیان با یکدیگر، وکیل بندها با کمک نیروهای حراست سعی در متفرق کردن زندانیان می‌کنند.

    آتش سوزی زندان اوینآتش سوزی زندان اوین

    در این حین، برخی زندانیان با سواستفاده از فضای پیش آمده، انبار لباس را آتش می‌زنند. وی گفت: مدیریت زندان از آتش نشانی برای اطفای حریق کمک می‌گیرد و بعد از مدتی آتش خاموش می‌شود و اوضاع تحت کنترل قرار می گیرد.

    جزئیات جدید از ناآرامی ها در زندان اوین جزئیات جدید از ناآرامی ها در زندان اوین

    این مقام امنیتی با بیان اینکه بسیاری از اعضای بند ۶ و ۷ زندان در این درگیری مشارکت نداشتند، گفت که به رفتار افراد موثر در این درگیری رسیدگی خواهد شد. این مقام مسئول همچنین تاکید کرد که در درگیری امروز زندانیان، هیچ زندانی امنیتی دخالت نداشت و اساساً بند مرتبط با زندانیان امنیتی از بندهای سارقان و محکومان مالی جداست و با آن فاصله دارد. دادستان تهران: درگیری زندان اوین ارتباطی با اغتشاشات اخیر ندارد دادستان تهران نیز می‌گوید: اوضاع زندان اوین از ساعاتی پیش ارام شده است و آرامش برقرار است .

    وی تاکید کرد درگیری امروز زندانیان هیچ ارتباطی با اغتشاشات اخیر ندارد و اساساً بند مرتبط با زندانیان امنیتی از بندهای سارقان و محکومان مالی که آتش و درگیری آنجا رخ داده جداست و با آن فاصله دارد.

     واکنش آمریکا به حادثه اخیر در زندان اوین

    سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حمایت از ناآرامی‌ها در ایران به آتش‌سوزی در زندان اوین واکنش نشان داد.

    * با سوئیس به عنوان حافظ منافع ‌خود در ایران درباره حادثه اوین در تماس هستیم.

    حادثه اخیر در زندان اوینحادثه اخیر در زندان اوین

    * گزارش‌ها درباره آتش سوزی در زندان اوین را با فوریت پیگیری می‌کنیم.

    * سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به حادثه زندان اوین و زندانیان دو تابعیتی، خواستار آزادی آنها شد.

    شامگاه شنبه (۲۳ مهر ماه) بند محل نگهداری برخی زندانیان شاهد ناآرامی و درگیری بود که منجر به درگیری این افراد با پرسنل زندان اوین شد.  آنها انبار لباس زندان را به آتش کشیدند که منجر به آتش‌سوزی در زندان اوین شده است. در این حادثه تاکنون هیچ فوتی نداشته و آمار مصدومان نیز تاکنون هشت نفر است.

    اینستاگرام ـ ایسنا ـ تسنیم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

    دکمه بازگشت به بالا