دانلوددانلود نرم افزار

همه چیز درباره خودرو سوزوکی ویتارا مونتاژی | سوزوکی ویتارا مونتاژی چه امکاناتی دارد؟ – ایران فورفان

  • همه چیز درباره خودرو سوزوکی ویتارا مونتاژی | سوزوکی ویتارا مونتاژی چه امکاناتی دارد؟ – ایران فورفان

    به گزارش ایران فورفان خودرو سوزوکی ویتارا یکی از محصول ژاپنی است که قدمت زیادی دارد. سوزوکی ویتارا از سال ۱۳۸۶ در ایران با نام گراند ویتارا مونتاژ شده‌است. این خودرو باعنوان کراس اوور قد بلند شناخته میشود. در ادامه به بررسی بیشتر این خودرو می پردازیم.

    مشخصات فنی

    سوزوکی گرند ویتارا تا سال ۱۳۸۹ با موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری به قدرت ۱۴۰ اسب بخار و گشتاور ۱۸۳ نیوتن.متر مونتاژ و عرضه می‌شد. مشتریان می‌توانستند این شاسی بلند جمع و جور را با گیربکس اتوماتیک ۵ سرعته یا جعبه دنده دستی ۵ سرعته خریداری کنند. در هر دو مدل، قدرت پیشرانه به هر چهار چرخ منتقل می‌شد.

    از سال ۱۳۸۹ پیشرانه ۲ لیتری به دلیل قدرت پایین از فهرست مشخصات فنی ویتارا حذف شد و جای خود را به موتور قوی‌تر ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری داد. این موتور ۱۶۹ اسب بخار قدرت و ۲۲۷ نیوتن.متر گشتاور تولید می‌کند و مثل مدل‌های ۲ لیتری گیربکس‌های اتومات یا دستی نیروی موتور را به هر چهار چرخ انتقال می‌دهند.

    سوزوکی ویتارا

    طراحی ظاهری

    نسل سوم سوزوکی گرند ویتارا سال ۱۳۸۵ وارد بازار ایران شد و در مقایسه با کراس اوورهای مدرن ساده، بی‌آلایش و قدیمی به نظر می‌رسد. حتی مدل نیوفیس که سال ۱۳۹۵ به مشتریان داخلی تحویل داده شد و با تغییراتی در نمای جلو، ظاهر مدرن‌تری داشت، در قیاس با خودروهای روز طراحی ساده‌ای دارد. با این حال شمایل ماشین ویتارا نمای کاربردی از یک شاسی بلند دو دیفرانسیل را نشان می‌دهد و مفهوم اصلی کراس اوور را به‌عنوان یک خودرو قدبلند جمع و جور به نمایش می‌گذارد.

    در نمای جلو از اشکال هندسی ساده چهارضلعی همراه با مه‌شکن‌های دایره‌ای بهره گرفته شده تا چهره‌ای ساده و جدی از این خودرو ژاپنی به نمایش گذاشته شود. در مدل نیوفیس طراحی چراغ‌ها، جلوپنجره و سپر تا حد زیادی تغییر کرده است تا سوزوکی گرند ویتارا چهره‌ای جذاب‌تر پیدا کند.

    گلگیرهای برجسته و حجم‌پردازی‌ها در نمای جانبی از سادگی این قسمت از بدنه کم کرده است و موجب شده تا ویتارا بزرگ‌تر به چشم بیاید. در قسمت عقب خودرو چراغ‌های بزرگی را روی ستون C می‌بینی که همراه با لاستیک زاپاس روی درب صندوق و سایر المان‌ها، کراس اووری مشابه با شاسی بلندهای تمام‌عیار ژاپنی ترسیم کرده است.

    در مجموع طراحی ظاهری سوزوکی ویتارا، نمایی کلاسیک و ساده و مطابق با اصول طراحی یک کراس اوور واقعی را به نمایش گذاشته است و در بازار کم‌تنوع ایران توانسته مشتریان را راضی نگه دارد.

    سوزوکی ویتارا

    طراحی داخلی

    اگرچه طراحی ادوات مختلف کابین سوزوکی ویتارا، به‌ویژه داشبورد و غربیلک فرمان چندان مهیج به نظر نمی‌رسد، اما ساده و مناسب به نظر می‌رسد و توانسته کمی از کهنگی کلی کابین کم کند. طرح کنسول میانی با دریچه‌های تهویه مستطیل شکل بالای آن بسیار ساده جلوه می‌کند، ولی چینش منظم دکمه‌های مختلف توانسته وزن خاصی به نمای داخلی سوزوکی گرند ویتارا ببخشد. در مدل‌های جدیدتر نیز نمایشگر لمسی ۷ اینچی تا حدی رنگ و بوی مدرن به کابین بخشیده است.

    غربیلک فرمان سه‌شاخه ساده طراحی شده است و کیلومترشمار سیلندری پشت آن چندان مهیج دیده نمی‌شود. کیفیت متریال کابین در نوع خود قابل قبول است و از سطح کیفی مناسبی بهره می‌برد. از سوی دیگر کابین سوزوکی ویتارا برای ۵ سرنشین بزرگسال فضای کافی دارد و محدودیت چندانی از نظر فضای پا و سر تحمیل نمی‌کند. صندوق بار سوزوکی ویتارا فضای مناسب و کافی را جهت جای دادن اسباب وسایل کاربران به ویژه طی مسافرت‌های طولانی در اختیار قرار می‌دهد.

    در مجموع باید عنوان داشت که هر چند فضای داخلی سوزوکی گرند ویتارا از طراحی به‌روز و مدرن بهره نمی‌برد، اما از لحاظ کاربردی توانسته نیازهای مشتریان را به‌خوبی پاسخ دهد.

    آپشن ها و امکانات

    سوزوکی ویتارا فیس قدیم در قالب دو مدل نیمه‌فول و فول آپشن به دست مشتریان ایرانی رسید. سوزوکی ویتارا نیوفیس نیز در دو کلاس ۹ و ۱۰ وارد بازار ایران شد که در این بین کلاس ۱۰ سوزوکی ویتارا به‌عنوان نمونه فول آپشن از تجهیزات زیر بهره می‌برد: کروز کنترل، سنسور عقب، ترمز EBD، ترمز ABS، ترمز کمکی، مه شکن جلو و عقب، فرمان هیدرولیک حساس به سرعت چهار حالته با روکش چرم و دکمه‌های کنترل، سیستم صوتی با ۶ اسپیکر، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، مانیتور ردیف عقب، نویگیشن، دوربین عقب، ۶ عدد کیسه هوا راننده و سرنشین و پرده‌ای و جانبی، قفل مرکزی لمسی، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه اتوماتیک، پورت ۱۲ ولت و سانروف.

    نسل سوم سوزوکی گرند ویتارا در بازارهای جهانی با سیستم کنترل پایداری عرضه می‌شد، اما ایران خودرو در نسخه مونتاژی، این سامانه را از فهرست آپشن‌ها حذف کرد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

    دکمه بازگشت به بالا