غوغای طناز طباطبایی و جواد عزتی در کنسرت نمایش «سیصد» – ایران فور فان
غوغای طناز طباطبایی و جواد عزتی در کنسرت نمایش «سیصد» – ایران فور فان
کنسرت نمایش سی صد به کارگردانی امیر جدیدی با واکنش های زیادی روبرو شد. استقبال خیلی خوبی از این نمایش شد اما نقدهای فراوانی نیز به آن شد. امروز در ایران فور فان می خواهیم صحنه ای از بازی طناز طباطبایی در نمایش سی صد را برای شما قرار دهیم
بازی طناز طباطبایی در نمایش سی صد
لحظاتی دراماتیک از بازی جوادعزتی و طنازطباطبایی در کنسرت نمایش «سیصد» که با اشکهای طناز طباطبایی همراه شده پربازدید شده است.
پروژه کنسرت نمایش «سیصد» کاری از سهراب پورناظری به کارگردانی امیر جدیدی و آهنگسازی تهمورس پورناظری است که در آن رضا بهرام میخواند و طناز طباطبایی، جواد عزتی، مهران غفوریان، بهرام رادان، دلنیا آرام، منوچهر علیپور، عرفان ناصری، نیما سکوت و امیر جدیدی روی صحنه میروند.
«سیصد» بر اساس نوشته ای از «ری بردبری» طراحی و تدوین شده است و به موضوع کتاب سوزی و نسل کشی مغول ها در نیشابور می پردازد.
صحنهای از نقشآفرینی جوادعزتی و طنازطباطبایی در کنسرت نمایش سیصد به کارگردانی امیر جدیدی، مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.
ویدئویی از بازی طناز طباطبایی در سی صد
نقدی به نمایش سی صد
این شبها کاخ سعدآباد میزبان کنسرت نمایش «سیصد» به کارگردانی امیر جدیدی است. نمایشی که پیشتر با عنوان «سی» در همین مجموعه برگزار شده بود. البته آن اثر با همایون جلب توجه میکرد و این اثر با بلیت هفتصدهزار تومانی. به هرحال حواشی این نمایش هنوز هم ادامهدار است.
شاید نقطه قوت سیصد نام محمد رحمانیان بود؛ کارگردان و نویسندهای که ورزیدگیاش در نمایشنامهنویسی نیاز به توضیح ندارد. رحمانیان سیصد را بر اساس متنی از «ری بردبری» نوشته بود. از قبل هم اعلام شده بود که خط محوری داستان این پروژه موسیقایی نمایشی به موضوع کتابسوزی و نسلکشی مغولها در نیشابور اختصاص دارد و اتفاقاً همین چند شب قبل علی نصیریان بازیگر کهنهکار تئاتر، سینما و تلویزیون در برنامه خندوانه دربارهاش توضیحاتی داده بود.
او آنجا گفت که در سیصد نقش چنگیزخان مغول را بازی میکند و خودش شخصاً پیشنهاد داده که سوار بر اسبی نژاده دیالوگهای چنگیزخان را بر زبان جاری کند.
جواد عزتی، طناز طباطبایی، مهران غفوریان، دلنیا آرام، عرفان ناصری، منوچهر علیپور، نیما سکوت، امیر جدیدی و رضا کیانیان بازیگران سیصد بودند که کارگردانی امیر جدیدی با نوسانات و معایبش جلوی رقم خوردن اتفاقی مهم از سوی آنان را گرفت، اما متن دقیق و قدرتمند محمد رحمانیان اجازه نداد که این اثر که میتوانست در آسمان هنر ایران بدرخشد به فاجعهای تمامعیار تبدیل بشود.
همشهری آنلاین و فرادید